☕Odmień oblicze kawy dodając do niej przyprawy☕

Kiedyś gdy pracowałem jeszcze w zielarni, dość często sprzedawałem przyprawę do kawy firmy Dary Natury. Zawiera ona takie składniki, jak cynamon, kardamon, imbir, kuklik i goździki. Piłem już wtedy bardzo dużo kawy i zastanawiałem się, po co niszczyć jej pyszny smak za pomocą dziwnych przypraw.

Ostatnio trafiłem na nagrania Dr Bartka Kulczyńskiego, którego bardzo polecam. W jednym z nich wspominał on o przyprawach do kawy, które nie tylko korzystnie działają na jej smak, ale także wspierają zdrowie. Od razu poszedłem do sklepu po cynamon i co się okazuje - taka kawa smakuje znacznie lepiej, a dodatkowo, w ten sposób przemycam sobie korzystne związki organiczne. Z różnymi prozdrowotnymi produktami często jest tak, że trzeba pamiętać o ich przyjmowaniu, natomiast jeśli robimy z nimi kawę, dzieje się to niejako przy okazji. Przyprawy mogą być szczególnie przydatne jeśli tak jak ja, pijecie tę samą kawę przez ostatnie 15 lat (Tchibo Family :) i chcielibyście zmienić jej smak.

Autor w swoim nagraniu opisuje niemal te same substancje, które wchodzą w skład Podlaskiej przyprawy do kawy, o której wspominałem na początku. Cynamon rozgrzewa organizm i reguluje poziom glukozy. Kardamon reguluje pracę jelit, zapobiega wzdęciom. Imbir jest delikatnym adaptogenem, który rozgrzewa i dodaje energii. Imbir dodajemy do kawy po zmieleniu. Goździki także działają korzystnie na jelita, działają rozkurczowo, podobnie jak anyż.

Do kawy można dodać także kakao, które ma dodatkowe działanie pobudzające, dostarcza unikalnych substancji i pogłębia smak.

Kawa nie musi kojarzyć się jedynie z piernikowymi nutami, można do niej dodać ostrej papryki lub zwykłego pieprzu. 

Z technicznego punktu widzenia, wydaje mi się że warto zacząć od stosowania pojedynczych przypraw i dodawania ich w niewielkiej ilości. Powinny być one dokładnie sproszkowane, jeśli nie mamy moździerza, kupujemy po prostu gotowe w proszku.

W sklepach znajdziemy też przyprawy do kawy innych firm. Nie ograniczajmy się jednak tylko do przypraw stricte do kawy, ciekawe mogą być też przyprawy do:

* Grzańca

* Piernika

* Grzanego wina

Nic nie stoi na przeszkodzie by wymieszać też kilka przypraw i stworzyć własną wymarzoną mieszankę. 

Pozdrawiam

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

🏠📱Pożegnanie ze smart home, czyli lepsze wrogiem dobrego📱🏠

Najostrzejsze zupki chińskie

🥒🍹Beninkaza szorstka (Benincasa hispida) - zrobisz z niej i herbatę, i gulasz🍹🥒